De fascinatie om een materie zoals klei om te vormen tot virtuoos gemodelleerde figuren blijft boeiend. De gestolde bronzen gestalten zijn sober en ingetogen, de ingekraste schriftuur die bij de keramiekbeelden wel sterk aanwezig zijn, worden bij de bronzen sculpturen op een minder expliciete wijze aangegeven.

fotogallerij BRONS

(1999 - 2004)

De fascinatie om een materie zoals klei om te vormen tot virtuoos gemodelleerde figuren blijft boeiend. De gestolde bronzen gestalten zijn sober en ingetogen, de ingekraste schriftuur die bij de keramiekbeelden wel sterk aanwezig zijn, worden bij de bronzen sculpturen op een minder expliciete wijze aangegeven.

De keuze om met gips te werken is vooral omdat gips ontzettend snel hard wordt waardoor je snel kan opbouwen. Vooral de grote beelden worden in gips gemodelleerd. Ook hier laat ik het materiaal als een virtuoos gegeven meespelen in de huid van de beelden. Het laat mij toe sterke bewegingslijnen uit te werken.

GIPS

(2008)

De keuze om met gips te werken is vooral omdat gips ontzettend snel hard wordt waardoor je snel kan opbouwen. Vooral de grote beelden worden in gips gemodelleerd. Ook hier laat ik het materiaal als een virtuoos gegeven meespelen in de huid van de beelden. Het laat mij toe sterke bewegingslijnen uit te werken.

Juwelen kunnen een eenvoudige outfit ontzettend opfleuren. Een fijne accentuering maakt het geheel af. Ook in mijn juwelen herken je de figuratie zoals in de beelden maar dan heel erf verfijnd.

JUWELEN in zilver

(2005)

Juwelen kunnen een eenvoudige outfit ontzettend opfleuren. Een fijne accentuering maakt het geheel af. Ook in mijn juwelen herken je de figuratie zoals in de beelden maar dan heel erf verfijnd.

De locatie waar de werken worden opgesteld speelt een belangrijke rol voor mij. Het inspelen op een omgeving en ruimtelijkheid of net bevangenheid kan het beeld of de installatie kracht bij zetten. Ik ga dus vooraf de specifieke omgeving bekijken en injecteer de sfeer in mijn werken.

INSTALLATIES

(2007 - 2008)

De locatie waar de werken worden opgesteld speelt een belangrijke rol voor mij. Het inspelen op een omgeving en ruimtelijkheid of net bevangenheid kan het beeld of de installatie kracht bij zetten. Ik ga dus vooraf de specifieke omgeving bekijken en injecteer de sfeer in mijn werken.

Klei biedt mij de mogelijkheid om heel direct te werken, de ruwe korrel laat mij toe om als het ware 'te schilderen' met de materie. Zo kan ik heel picturale en speelse accenten leggen waardoor de vormgeving op een eerder suggestieve dan expliciete manier ontstaat.

KERAMIEK

(2000 - 2003)

Klei biedt mij de mogelijkheid om heel direct te werken, de ruwe korrel laat mij toe om als het ware 'te schilderen' met de materie. Zo kan ik heel picturale en speelse accenten leggen waardoor de vormgeving op een eerder suggestieve dan expliciete manier ontstaat.

De schilderijen zijn picturale vastzettingen met acryl of bister. Het totale doek is virtuoos gepenseeld en sommige details worden dieper uitgewerkt. Het kleurgebruik is bewust sober gehouden om de beeldtaal ten volle tot zijn recht te laten komen. De beeltenis is figuratief maar niet letterlijk herkenbaar, eerder suggestief.

Schilderkunst/Acryl

(2009)

De schilderijen zijn picturale vastzettingen met acryl of bister. Het totale doek is virtuoos gepenseeld en sommige details worden dieper uitgewerkt. Het kleurgebruik is bewust sober gehouden om de beeldtaal ten volle tot zijn recht te laten komen. De beeltenis is figuratief maar niet letterlijk herkenbaar, eerder suggestief.